blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG greedo
ČLÁNKY
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Tento blog je mŕtvy, rozíďte sa vážení, tu nie je nič k videniu
Greedo



Greedo's Morrowind
pridal Greedo 7.1. 2013 o 15:42



 

                     Vítam vás súdruhovia hráči! Dnes som zvolal toto stretnutie, aby som vám ukázal, čo všetko sa dá robiť so starými vykopávkami. Nemyslím tým vašu prababičku ale "akčnú" RPG z roku, kedy by nikoho nenapadlo, že jeden podgurážený Deadrický lord namiesto dvier do špajzy otvorí dvere do sveta smrteľníka. Nikoho nenapadlo že oblohu Skyrimu budú brázdiť prerastené sliepky a že už bude vydané Call of Duty 9. Niekedy v týchto časoch jeden statočný dobrodruh zo severu Tamrielu dostal šípom do kolena. Bola to doba kedy ešte mamuty nelietali a nejazdilo sa na koňoch ktoré neobmedzovala fyzika. Bola to doba, kedy na vás z každej strany niekto volal "Outlander" a v jednom kuse na vás útočili clif racery. Doba v ktorej sa kvôli hmle nedalo vidieť na koniec dediny či mesta. Kedy sa objavovali tajomné zákutia domovskej krajiny temných elfov... bola to doba Morrowindu. Doba ktorá už skončila a aj preto sa dnes pozerá väčšina hráčov skepticky. ,,Čo?! Morrowind?", pýtajú sa nechápajúc dnešní hráči s tričkami Crysis 2, ,, Veď to nemá grafiku! ". Je to smutné že aj takýmito slovami umierajúň legendy ako Diablo 2, Baldurs Gate, Eva Máziková alebo aj samotný Morrowind. 

 

                Ja som na klasiku nezanevrel a pre dnešné publikum prinášam riešenie. Je to mod. Ako povedal veľký moder Anton Bernolák:,, Tu máte mod môj, na hru vašu.". Sú to tisíce modov, ktoré dokážu že staručká hra z roku 2002 (11 rokov) dokáže aj dneska ulahodiť, nie len vášmu srdcu ale aj oku. A preto sa bez ďalších zbytočných slov vydajme do krajiny Dumerov aj v roku 2013. (pre tých čo vživote nehrali morrowind, tak tu je v krátkosti ako vyzeral pred úpravami -  TU)

- Hra beží na zostave:       GPU: nVidia GeForce GTX 670

                                               CPU: Intel i5 3570k (3,40Ghz)

                                               RAM: 8GB

                                               minimálne miesto na HDD: 4 GB

 

 

V tomto kratučkom zostrihu je záber na zasnežený nordický ostrov na severe Morrowindu, Solstheim, ktorý sa dá navštíviť v datadisku Bloodmoon. Prosím ospravedlnte dĺžku videa, ide o to že môj internet mi nedovoľuje uploadovať viac ako 4 gb videa. Na tomto zábere z väčšej časti spolupracoval Solstheim landscape overhaul, lebo pôvodný sneh bol iba kreslený 2D textúrov. Stromy sú z Vurt´s Solstheim trees v2 a niektoré ešte podomácky poupravované (len malé detaily). Chem upozorniť že žiadne z mojich videí nepoužíva Morrowind Sound & Graphic Overhaul mod, čiže zkonvertovanie Morrowindu na Oblivion engine. Podľa mňa tým Morrowind stráca svoju "dušu", preto všetky  videá sú točené v pôvodnom engine z roku 2002. (Solstheim používa Landscape overhaul, nie celkový overhaul). Kompletný zoznam aktívnych modov uvediem pod článkom.

 

 

 

 

  

Toto je záber na severo-východnú časť ostrovného Morrowindu, Grazelands. Pôvodne savanu bez stromov, ktorej podľa mňa Vurtov mod na japonské borovice, dodáva život. Taktiež je tu vidieť aj horu Red Mountain, ktorá po aplikácii MGE, pripomínala skôr pišuláka na Nirvanovom albume než ozajstnú horu. Preto používam mod Mounty Red Mountan v1.2 ktorý z nej spravil ozajstnú horu pripomínajúcu Throat of the World zo Skyrimu. Tento mod čerpá maximum z pôvodného enginu čo sa týka výšky.

 

 

Video ukazuje pôvodne polopúštnu oblasť pri severnom mestečku Khuul, ktorá je takto prerobená na nádhernú jesennú promenádu zasa vďaka Vurtovmu modu pre krajšie stromy ktoré sú interaktívne vo vetre a majú aj padajúce listy.  Je tam aj chvíľkový záber na zem kde som chcel ukázať full HD textúry na zemi ktoré pochádzajú z modu ultra textures volum 2. Na konci videa mal byť záber na vodnú hladinu, ktorá je taktiež plne interaktívna pri daždi aj pri plávaní, ale youtube si myslel že to tam netreba. Nižšie uvediem aj kompletný zoznam pixel shaderov na vodu a tiene. (vyžaduje grafické karty s pixelshaderom 3.0 a viac)

 

 

Viete, nie je nič krajšie ako Pobrežie Vivec regiónu v noci pri splne dvoch mesiacov. Pozorovať pasúcich sa Bullnetchov, kvitnúce hríby a milióny hviezd a tovšetko vďaka nášmu moderovy Vurtovy, ktorý sa zasa činil a vyrobil pre nás  krásný rebuild stromov a hríbov pre celé pobrežie Vivecu a Azuras Coast. Najkrajší pohľad na ne je v noci. Hrýby síce nie sú interaktívne ani svietiaci prášok čo z nich padá, ale sú naozaj nádherné a podľa dátumu v kalendáry sa mení aj ich farba. Zasa malý krok pre hríby ale veľký skok pre hráča.

 

 

Ďalej tu v našej vitrínke máme Vurtov mod s názvom Ashlands rebuild ktorý sa postaral o to že strašidelné údolie Ashlands bude naozaj strašidelné a nebude vyzerať ako z Microsoft skicára. Jedná sa podobne ako pri Solstheime o prerábku celého landscapeu z tejto časti Morrowindu + nám pridal aj to čo je mu vlastné a  to jeho úchylku retextúrovať stromy. Ďakujeme ujo Vurt.

 

 

 

Seyda Neen

 

 

Predposledné video je z časti Morrowindu ktorá je nám známa už od začiatku hry. Je to močiar pri Seyda Neen ktorý nám ukazuje kam sa posunula za 11 rokov vegetácia. Jej interaktivita na kroky a textúry. Taktiež som chcel poukázať na pohyblivé tiene a svetlo ktoré sú tu najlepšie vidieť vzhľadom k tomu že tejto strany morrowindu vychádza slnko. Ďalšie miesto je tak trochu neprebádané a nie všetci sa naň dostali a nie, nemyslím tým šuflík so spodným prádlom vašej mamy.

 

Áno, vidíte dobre. Po slovensky povedané, Epické. Po anglicky Epic. Po americky, Awesome. Po marťassky Božské. A po čínksy či čon ša. Sám som na prvý pohľad neveril. Mapa morrowindu rozšírená o dvojnásobok. Pridané dve nové kampane a 170 nových dungeonov a viec ako 300 vedlajších questov. To je, vážení, projekt s názvom Tamriel Rebuild. Tamriel Rebuild je neziskový moderksý projekt od fanúšikov tejto hry ktorí si povedali, že rozšíria hru o to čo v nej má byť. O pevninské časti územia temných elfov ktoré vychádzajú postupne. Toto čo ste mohli vidieť bol v poradí už tretí build pobrežia a v apríli 2013 má uzrieť svetlo sveta štvrtý rozsiahly mappack pre tento mod. Viac info o týchto borcoch sa dozviete aj na ich internetovej stránke -

 

Teraz keď som vám predstavil to čo ja volám RRPG (Real Role Playing Game) vás pozývam na posledné vyčerpávajúce čítanie, kompletného zoznamu a popisu jednotlivých modov.

 

Prvým faktorom čo si musíme uvedomiť je že potrebujeme 4 základné programy ktoré nám dokážu aplikovať všetky mody.

 

 

Morrowind Code Patch (MCP)

Prvý program ktorý nám zariadi že naša postava bude kráčať ako človek a nie votrelec, vychytá všetky muchy, a zlepší hratelnosť najviac ako sa len dá. Taktiež slúži na prehľadné aktualizácie jednotlivých patchov a modov.

 

 

Morrowind Animation Kit

Nemusíte byť jadrový fyzik aby ste uhádli, že sa bude jednať o zdokonalenie pohybu postáv NPC ale aj hráča. Je 100%ne kompatibilný s MCP a je vpodstate vylepšením jeho animácii. Do tohto programu si budete načítavať animačné súbory, ktoré sa cez neho aj inštalujú. Obsahuje základné animačné protokoly morrowindu a nové animácie striptérok v meste Suran.

 

 

Morrowind Graphic Extender (MGE)

V poradí tretí, v moderskom prostredí nevyhnutný program je morrowind graphic extender ktorýsa vždy snažíme mať aktuálny! (momentálne 3.8.nečo). Tento program je kapitola sama osebe, niekedy sa v ňom ťažko vyznať. V podstate je ako Kramár. V každom prípade, ponúka modifikáciu aktívnych pixel shaderov, aplikáciu modov a konverziu textúr do HD. Proste všetky veci čo potrebuje priemerný morrowind pre zdravý rast. Ak by mal niekto záujem môžem napísať článk v ktorom mám overené nastavenia pre rôzne typy zostáv. 

 

 

Morrowind Graphic Extender XE (MGEXE)

tento používame iba pri jemne lepších zostavách, pretože nám dovoľuje konvertovať všetky staré nastavenia z MGE do nových shaderov a ešte prepracovanejších textúr. Taktiež zavádza interaktívne tiene na každý objekt v hre a interaktivitu trávy. jeho nastavenia sú prakticky rovnaké ako z MGE ale rozdiel je v shaderoch- taktiež môžem na požiadanie dodať.

 

 

Morrowind Construction Set

Jedná sa o základný 3D modelovací nástroj na zmenu prostredia vydaný zarovno Morrowindu  od Bethesdy, ktorý je šikovný pre úpravu niektorých bugov v modoch. (keď vám npr. zavadzia strom v ceste) Samozrejme je to už len taký kozmetický doplnok pre tých čo mody sťahujú a nevytvárajú. Odporúča sa pracovť s tabletom, lebo z vlastnej skúsenosti viem, že práca v tomto programe bez tabletu je hneď po zdurenom semeníku, druhá najhoršia vec na svete. 

 

 

 

Toto bola štvorica hlavných modovacích prvkov s ktorými sa dá pracovať + jeden doplnok. Teraz prístúpme k hlavnému chodu a to k predstaveniu jednotlivých modov.

 

 

Vurt´s trees

Najrealistickejšie stromy ktoré chcete mať vo svojom morrowinde. Animované, interaktívne, možnost konverzie do full HD. To sú Vurtové stromy. Inštalujú sa jednoducho cez MGE alebo MGXE a dajú sa stiahnuť pre každý región.

 

 

Vurt´s Ground Cover

Vurtova pokrývka zeme je tiež pekná vec a určite krajšia ako defaultná tráva z MGE ktorá je uplne umelá a 2D.

Taktiež je to dokonalý mod ktorý dovoľuje aplikáciu zemných full HD textúr.

 

 

Vurt´s Vivec Region Rebuild & Vurt´s Ashlands Rebuild

A moja posadnutosť a platonická láska k tomuto moderovy sa ešte vystupňovala keď vydal rebuild týchto dvoch územií. Regiónu vivec dodáva nové textúry a meshe preskaly, hrýby a samozrejme stromy. V Ahland regióne zasa mení povrch lebo sa často krát stávalo že sa hráč zasekol v nejakej skalnej preliačine, a vylepšuje textúry mŕtvych stromov.

 

 

Mounty Red Mountain 1.6

Je najnovšia verzia modu ktorý zvýši Red Mountain aby vyzeral ako ozajstná hora + pridá textúry pre horské prostredie a textúry pre ghostgate.

 

 

Jeremy´s Better Bodies

Názov modu hovorí za všetko. Zlepší sieť tela na ktorú sa neskôr pripájajú jednotlivé stiahnuté textúry. Telá vyzerajú ako živé. Tento mod sa však nenačítava cez MGE, je to klasický inštalačný súbor .exe.

 

 

Dinrae´s Animations

Je veľmi šikovný a priam povinný mod, pre animáciu postavy. Inštaluje sa cez Morrowind Animation Kit a v spolupráci MCP dokáže naučiť vašu postavu prirodzeným pohybom. Rozdeľuje pohyb kostry na2 časti (hornú a dolnú kostru) a tým zabezpečuje napríklad ženské vytáčanie zadku. (úúúúú áno!)

 

 

Females Faces

Je už jednotlivý balík textúr na better bodies mod ktorý je hodnotený ako najrealistickejší vôbec. Avšak tento mod mení textúry iba na vašej tvári nie pre NPC. Pre zmenu pohlavia alebo tváre bez načítavania novej hry, stačí počas hry stlačiť  "~" čím otvoríme konzolu a napíšeme "enableracemenu".

 

 

Changing Faces Replacer

Je zasa textúrový a aj meshový mod premeniace sa tváre NPC a aj hráča. Postava bude samovolne žmurkať, po chvíli nič nerobenia si zívne alebo bude otvárať ústa pri konverzácii.

 

 

Westly´s Master Headpack X

Je super mod ktorý zaistí že žiadne NPC nebudeš mať rovnakú tvár a bude ju mať v krásnom rozlíšení. Perfektný pre Tamriel Rebuild pri ktorom vám dokáže krásne vygenerovať 1100 jedinečných postáv.

 

 

 

Mash Improovement a Better Books mod 

Je mod ktorý nahradí všetky predmetové siete z hry za dokonalejšie. Výsledok: zlepšuje okrúhle siete statických predmetov, čiže taniere, poháre, svečky a niektoré okná sú okrúhle a nie hranaté.

A better books zasa prináša kompletný pack textúr pre krajšie knihy. Odporúčam. 

 

 

abotGuars

Dovoľuje osedlať skrotených Guarov a používaťich ako kone, alebo spoločníkov. Guar dokáže plávať, je velmi rýchly a vie aj útočiť. Reague na vaše povely podobne ako pikachu.

 

 

Tamriel Rebuild map1, 2, 3

Tamriel rebuild mapy sú, ako som už ukazoval, pozemné rozšírenie pre morrowind ktoré je stále aktuálne a vo vývoji. Ciel TR projektu je priviesť k hráčovi celú mapu morrowindu ako ju poznáme zatial iba z Elder Scrolls Wikipédie.

 

 

Solstheim Landscape Rebuild

Jedna jediná verzia tohto šikovného modu, ktorý pridá krásne textúry snehu na severský ostrov solstheim. Ľad, sneh, a zemné textúry vyzerajú omnoho reálnejšie - neobsahuje rebuild pre stromy, preto by sme mali opäť pozrieť na stránku nášmu šikovnému, krásnemu a milovanému ujovi Vurtovy, ktorý má pre nás opäť riešenie. Treba očakávať ďalšie verzie lebo podľa release blogu, má v novšej verzii pribudnúť interaktívny sneh, v ktorom zanechávate aj stopy.

 

 

Textúrové mody On the Rocks!

Tvorí 11 textúrových balíkov ktoré sa po rozbalení preženú MGE a vytvárajú dojem realistických skál pri pobreží alebo na horách.

 

Clean Black Hands

Tento mod je absolutne nepovynný jedná sa len o to, že postavy rogue a hunter charakteru môžu nosiť luk a šípi na chrbte podobne ako v Skyrime + môžu držať dve dýky

 

 

Mnoho a mnoho ďalších modov nájdete na planetofelderscrolls alebo nexusmorrowind. Toť vše na dnes a ak by bol niekto ozajstný fanúšik morrowindu a chcel by si vylepšiť grafiku cez MGE a MGEXE tak môžem ponúknuť jemný tutorial článok. Ďakujem za pozornosť. Chválte, nadávajte, ohovárajte a hlavne píšte do komentárov. 

 

 

 

 

 

 



Prístupov 4668
Kvalita článku
(100%) hlasov 5

PRÍSPEVKY
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Greedo's Morrowind
[ 7.1.2013] (príspevkov 2)
C:\greedo_
[ 3.1.2013] (príspevkov 3)
Medzinárodný Deň Hviezdnych Vojen
[ 4.5.2012] (príspevkov 6)
Roswell
[ 8.4.2012] (príspevkov 4)
Diablo 3: Dojmy
[ 15.3.2012] (príspevkov 8)
Ako správne hrať TES V: Skyrim
[ 6.3.2012] (príspevkov 6)
50 dôvodov prečo Greedo nemá rád anime a...
[ 19.2.2012] (príspevkov 22)
Camping
[ 4.2.2012] (príspevkov 8)
Herné vierovyznania III.
[ 14.1.2012] (príspevkov 5)
(po)Vianočné dozvuky
[ 2.1.2012] (príspevkov 3)