Okolo Diabla 3 sa toho už veľa našuškalo, našpekulovalo, uniklo, ohlásilo a ešte viac zrušilo. Ja ako hráč predošlej hry, vám prinášam moje dojmy. Tento krát to bude viac vážnejšie ako moje predošlé články. Nie preto že by ma opúšťal humor, ale viem že máte aj svoj osobný život a nestíhate pozerať všetky novinky o Diable. (srandujem, viem že sectoráci nemajú osobný život)
Na Diable 3 sa pracuje prakticky od vydania Diabla 2 roku 2001. Áno je to už 11 rokov, ale na StarCraft 2 sa čakalo 12 rokov a ako sami vidíte, oplatilo sa. Asi najbližšie k vydaniu malo v roku 2004 kedy sa objavilo veľa artworkov. Tieto artworky nestáli za veľa a čím dlhšie sa na ne pozeráme tak sa tešíme že sa na hre ešte pracuje. Toto stanovisko prakticky nahráva Blizzardu do karát lebo ako každí dobre vie, z vývojom hier od Blizzardu je to beh na dlhé... dlhéééé.... veľmi dlhé trate. Možno im aktuálne spojenie z Activision prospeje v tom smere že vydávajú každý mesiac jedno DLC.
Zmeny by sa mali odzrkadliť hlavne na kvalitnejšej grafike. Z trailerov vidíme zaujímavé osvetlenie vonkajších prostredí ktoré nemusí sadnúť každému ale výsledný efekt z hry môže byť naozaj zaujímavý. Graficky by hra nemala byť veľmi hardwareovo náročná a podľa vývojárov by ju mal rozbehať na medium detajloch, aj priemerný PC. Samozrejme je tu otázka čo je to priemerný PC? Ale ja osobne si myslím že to naozaj nebude lámač grafík. Veď napokon, Blizzard nám nikdy neponúkol grafický skvost ale Diablo 3 mi pripadá niečo ako prípad Medievilu na PSP. Graficky žiadna pecka ale zaujímavosťou textúr a prostredí sa nemusí hanbiť ani s jeho novšími súpermi. Neskoršie obavy by som mal o CPU.
screenshot na spomínané osvetlenie nájdete TU
Ovládacie prvky by mali ostať prakticky nezmenené. Jediná pozitívna zmena nastala v tom že hlavný panel bude mať nové funkcie. Pribudne naňho skillbar ktorý sprehľadní útoky a tým ponúka plynulý gameplay oproti predchodcovy. Skillbar podobný štýlu WoW je zaujímavá zmena, pre mňa veľmi pozitívna, uvidíme čo na to povedia hráči a ako sa uchytí v praxi.
Obtiažnosťou by hra mala vyhovieť každému, hlavne hardcore hráčom. Na tento fakt upozorňuje ďalšie vývojárske video s názvom – Diablo 3: You die, we promise. Ja osobne som strávil pri druhom Diable nejakú tu chvíľu a poviem vám že už Nightmare obtiažnosť mi dávala zabrať a väčšinou som ostával pri starej dobrej Normal. Ohladne obtiažnosti sa hráčska komunita sťažovala aj na to, že veci z inventáru by ste mohli predávať aj mimo mesta. V podstate vylepšenie, ale spoň mne sa tu stráca ten hardcore gameplay. Osobne to teda vnímam ako také menšie mínus ale uvidím čo z toho Blizzard vytrieska.
Inováciami sa v Blizzarde “nešetrí“ a snaží sa hráčom ponúknuť aj nové, trošku menej tradičné klasy. Z artworkov a napokon aj od Blizzardu vieme že to budú klasy
Ak vám tam chýbajú známe šlágre ako Amazon, Necromancer, Sorceress, a Paladin, verte nieste sami, ale ja si myslím že sa to dá jednoducho vysvetliť. Niektoré boli iba upravené čo sa týka útokov a vlastností. Niektoré iba premenované ako taký Witch Doctor čo je podľa mňa čistý Necromancer. A iné zasa úplne nové, čistý príklad je Demon Hunter. V každom prípade sa ja rozhodujem medzi Demon Hunterom a Wizzardom. (klasy sú nalinkované na oficiálne stránky Blizzardu)
Čo sa týka gameplayu tak podľa informačnej stránky a rozboru trailerov vieme že by mala byť menej jednotvárna ako v prípade Diabla 2. V hre by sme mali stretávať aj náhodné postavy ktoré nám môžu dávať questy tak ako je to zvykom v RPG s otvoreným svetom, na rozdiel od Diabla 2 kde sa questy brali výhradne v meste. Táto informácia nejasne upozorňuje na vedľajšie questy ktoré by boli vylepšením a pridali by ďalšie hodiny gameplayu.
Faktov a dohadov je veľa. Aj release date sa mení každou E3 a Blizzconom. Dnes je to oficiálne ohlásený 15. máj 2012. Hneď ako výdu minimálne a odporúčané hardwareové požiadavky tak ich tu nájdete pod UPDATE. Diablo 3 je ohlásené, beta test otvorený, hráči nedočkavý a Greedo pripravený na pár nocí bez spánku. Aj napriek dátumu vydania, prinesiem recenziu na hru až v júli.